De beste strategie
Online Strategie
Wanneer je online actief bent, of dat nou is via een website of sociale media, om activiteiten en resultaten meetbaar te maken is een online strategie onmisbaar. Vragen die hierbij horen zijn welke online doelgroepen voorrang moeten krijgen, welke werkzaamheden zijn nodig, welke gevolgen zijn hieraan verbonden, zowel financieel als organisatorisch en wat gaan de online strategie ons opleveren?
Hoe te beginnen
Begin met het afbakenen van je strategie. Is strategie intern gericht of extern en is je bedrijf nationaal actief of ook internationaal. Als je goed afbakent kan je bepalen waar je strategie betrekking op heeft en waarop niet. Dit biedt een goede houvast.
Wie benaderen
Als je je strategie hebt afgebakend kan de doelgroep worden opgedeeld in primaire en secundaire groepen. Degene die benaderd worden hoeven niet altijd de eindgebruiker te zijn of de koper, ook de beí:nvloeder kan een doelgroep zijn. Of bijvoorbeeld media of tussenhandelaren.
Veel gebruikte online doelen
Je hoeft niet het wiel opnieuw uit te vinden en vaak overlappen jouw doelstellingen die van je concurrenten in je branche. Naamsbekendheid is een doelstellingen voor de online strategie die je vaak hoort. Daarnaast is het werven van leads, de klantwaarde vergroten of een toename van de merkbinding een veelgehoorde online doelstelling.